2013. január 10., csütörtök

Samsung Galaxy Gio Android (ICS) kísérlet


A minap láttam egy videót, miszerint egy német csóka minden előzmény nélkül, fogja és felrak a telefonjára egy ICS-et (Ice Cream Sandwich). Talán úgy tudnám definiálni, hogy az Android egy változata. Hogy is szokták volt mondani a Linuxos kollégák? Áh, disztribúció. Ez olyan jó kis szaknyelvesnek hangzik, de ez most nem is lényeg. A lényeg az, hogy nem jött össze, amit akartam. Ez még nem is lett volna gond, ha vissza tudtam volna rakni a telefonra egy olyan Android operációs rendszert, amivel legalább működik a telefon.
Samsungról lévén szó, egyből a Kies program jutott az eszembe, amit elméletileg a Samsung okostelefonok karbantartására találtak ki. Meg is találtam a megfelelő firmwaret, le is töltötte és már a felrakást kezdte volna el, mikor egyszer csak feljött egy hisztiablak... „Az Ön készüléke nem kompatibilis a Kies 2.0-val. Győződjön meg a kompatibilitásáról, majd próbálja újra!” Na, ez a földhöz vágott. A gyártó oldaláról szedtem le azt, amit a gyártó ajánlott erre nem is jó hozzá? Mi a jó... Hagyjuk, nem éri meg, majd máskor erről is kifejtem a véleményemet. A tény az, hogy ott álltam egy telefonnal a kezemben, amit bekapcsolni nem tudok, csak a szerviz funkciók mennek rajta, azzal meg nem nagyon érek sokat, ha telefonálni akarok, vagy elalvás előtt egy YouTube videót megnézni.

Felcsaptam hát a Googlet és vad keresgélésbe kezdtem. Rengeteg mindent találtam, csak hát hogy a linkek többsége ezzel az üzenettel fogadott: „File not found”, hát persze hogy törölte a felhasználó vagy a fájlmegosztó. Baráti segítséget is kértem, Apa legjobb barátját, hátha több sikerrel jár, mert ő már foglalkozott a témával. Talált is egy oldalt, ami használhatónak tűnt, de a végén ott is kifogott rajtam az előző hiba: „File not found”. Aztán hirtelen felcsillant a remény! Egy normális leírás magyarul, egy fórumban eldugva és végre olyan helyen tárolva, amit nem töröl csak úgy a fájlmegosztó. (Imádom a Dropboxot, mondtam már?) Gyorsan magamévá is tettem a fájlokat, ám még egy akadály gördült elém. A szoftverhez, amivel a telefont észhez tudtam téríteni kellett egy USB driver, ami az én Windows 8-as gépemen nem indult el. (Miért is indult volna?! Nem-nem, nyugi Béla!). A szerencsém az volt, hogy éppen haveri körben voltam, ahol sok laptop volt található és volt közöttük Windows 7 is. Kölcsön is kértem. Pendrivera adatok fel, másik gépbe be, aztán uccu neki.

A driver telepítése elindult, ami már egy pozitív jel volt, éreztem, hogy meg lehet most a „győzelem”. Odin 4.42 indít, OPS fájl be, package fájlt be adom neki, telót csatlakoztat és START! Szépen lassan elszöszmötölt vele a program, és olyan 4 perc múlva láss csodát a telefonom újra indult és egy Android 2.3.6-os verzió fogadott engem, nagy örömömre. A telefonra sikeresen feltelepítve az operációs rendszer. Ahogy szerencsére csak a névjegyek vesztek el, meg hát az alkalmazásokat kell újra feltenni, mert a többi microSD-n van rajta. (Hazafelé lesz muzsika! EZ AZ!!!)

Itt vannak a fájlok, amiket lementettem. Majd ha lesz egy kis időm, akkor frissítem a bejegyzést vagy írok egy újat, ahol leírom, mit hogyan kell megcsinálni.


Jaj, majd el felejtettem. Pisti, köszi a segítséget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése